Liikennerikokset ja -rikkomukset

Ajokieltokoulutus

AJOKIELTOKOULUTUS (rikkomusseuranta)

Uutta kuljettajaa koskee auton tai moottoripyörän ensimmäisen ajo-oikeuden saamisesta alkaen kahden vuoden ajan muita kuljettajia tiukempi seuranta. Hänet voidaan tuona aikana määrätä ajokieltoon, jos hän on tehnyt yhden tai useamman liikennerikoksen tai -rikkomuksen. Kuljettajan riskikäyttäytymisen ehkäisemiseksi ajokortin palauttaminen ajokiellon jälkeen edellyttää lisäkoulutusta.

Ajokieltokoulutus käsittelee riskikäyttäytymistä ja sen vaikutuksia liikenneturvallisuuteen. Koulutus on teoriaopetusta, johon sisältyy yksilötehtäviä ja ryhmäkeskustelua. Koulutuksen laajuus on neljä tuntia ja se on mahdollista suorittaa myös verkko-opiskeluna etäyhteyden kautta.

Koulutuksen voi suorittaa autokoulussa tai Traficomin erikseen hyväksymän liikenneturvallisuusalan toimijan tarjoamassa koulutuksessa. Koulutuksen voi käydä ajokiellon aikana tai sen päätyttyä.

Poliisi palauttaa ajo-oikeuden, kun koulutus on suoritettu, todistus siitä on toimitettu poliisille ja ajokielto on päättynyt.

Valitse kurssipaketti

Ajokieltokoulutus sisältää:

• Palvelumaksu 13€
  • 4 teoriatuntia (ajokieltokoulutus) 126€

Kurssimaksu yhteensä 139 €

Näin helposti, nopeasti ja edullisesti suoritat ajokieltokoulutuksen palveluntarjoajan NETTIOPETUS.FI virtuaaliluokassa.

1. Ilmoittaudu aluksi HELSINGIN LIIKENNEKOULUN ajokieltokoulutukseen TÄSTÄ.
  2. Täydennä lomake ja maksa koulutus, joustavammin teet sen maksamalla ilmoittautumisen yhteydessä monipuolisilla verkkomaksutavoillamme tai Svea:n rahoituksella.
  3. Maksettuasi kurssimaksun 139€ autokoululle voit HETI osallistua palveluntarjoajan (nettiopetus.fi/rikkomusseuranta) koulutukseen mukaan koulutukseen mukaan tästä.
  4. Katso vielä palveluntarjoajan ohjeet, aikataulut ja yhteystiedot tästä ja suorita virtuaaliteoriatunnit niiden mukaisesti. Varmista siis paikkasi ennen VIRTUAALILUOKKAAN menoa tästä. Ajokieltokurssin osallistujamäärä yritetään pitää max 10 oppilaassa (Traficomin ohje).  Ilmoittaessasi osallistumisestasi täydennä Helsingin Liikennekoulu kohtaan ”Autokoulun nimi josta olet ostanut kurssin:” ja kurssille osallistumis ajankohta.
  5. Saamme välittömästi tiedon suorituksestasi palveluntarjoajalta ja lähetämme sinulle heti todistuksen koulutuksesta yleensä sähköpostitse salattuna. Palveluntarjoajan kautta seuraavat ajokieltokoulutus kurssit järjestetään maanantaisin klo 9.00-12.15 ja keskiviikkoisin klo 17.00-20.15.
  6. Toimitamme ajokieltotodistukset yleensä sähköpostitse heti saatuamme läsnäolokuittauksen palvelun tarjoajalta koulutuksen päätyttyä, mikäli olet ilmoittanut meille suorittamisajankohdan ilmoittautumisen yhteydessä. Toimitamme todistukset siis tietoturvallisella sähköpostipalvelulla (salattuna) uusien tietosuojakäytäntöjemme mukaisesti. Halutessasi onnistuu myös postittaminen tai noutaminen toimipisteestämme.