Ajokortti opetusluvalla

Opetuslupa

EAS-koulutus

Ensimmäisen ajokortin suorittajan koulutus (EAS)

EAS-koulutus sisältää 4 teoriatuntia, jotka voit suorittaa oletusarvoisesti verkkotunteina Webautossa tai pyytäessäsi vaihtoehtoisesti live-tunteina virtuaaliluokassa opettajan ja muiden oppilaiden kanssa. Ilmoittautuessasi voit samalla tilata käyttöösi myös tarvittavan oppimateriaalit ja oppimisympäristöt. Ensimmäisen ajokortin suorittajan koulutus (EAS) tulee suorittaa opetusluvalla ennen ajotuntien aloittamista ja todistus mukana.

RTK-koulutus

Riskientunnistamiskoulutus (RTK) – Vain henkilöauton (B-luokka) ajokortin suorittajalle pakollinen

Opetus sisältää 4 teoriatuntia ja 4 ajotuntia tieliikenteen riskien tunnistamisesta ja hallinnasta. Ajo-opetus voidaan osin antaa ajosimulaattorilla.

RTK-koulutus tulee suorittaa autokurssilla (B) kokonaisuudessaan  ennen ajokoetta ja siihen osallistuttaessa mukana tulee olla RTK-todistus.

Mikäli haluat suorittaa vain RTK-koulutuksen osa-alueita, niin voit valita kurssipaketin 1-9. Mikäli haluat suorittaa tämän kokonaisuudessaan tulee valita jokin kurssipaketeista 10-13, jotka sisältävät kaiken (4+4), mutta eri määrän ajotunteja oikealla autolla ja loput ajosimulaattorilla.

Koulutuksella lisätään valmiuksia vaikeissa olosuhteissa ajamiseen ja tuetaan muutenkin sääntöjä noudattavan turvallisen ja vastuullisen ajotavan omaksumista. Koulutuksessa vahvistetaan erityisesti valmiuksia tunnistaa ja välttää liikenteen vaaratilanteita ja tekijöitä, jotka kuljettajan ajokykyä heikentämällä voivat lisätä onnettomuusriskiä.

Opetusta saa vain autokoulussa tai viranomaisen hyväksymältä kouluttajalta.

Ajotunnit osittain autokoulun ammattiopetuksella

Ajotunteja tarpeen mukaan lisäksi autokoulun kautta

Ajotunteja on tarjolla tarvittaessa nopeallakin aikataululla kaikkiin yksilöllisiin tarpeisiin missä elämäntilanteessa tahansa.

Ajoneuvon käyttö tutkinnossa

Meiltä saat ajotuntien lisäksi myös tarvittaessa auton ajokokeeseen.

Näin ollen me voimme varata myös käsittely- tai ajokokeen sinulle ajovarma.fi/ajanvaraus palvelun kautta ja sovittaa se yhdessä oppilaan kanssa molempien aikatauluihin.

Tarjolla myös opetuslupa kurssipaketteja

Opetuslupa kurssipaketit sisältävät EAS- ja RTK-koulutuksien lisäksi myös extra ajotunteja ja voidaan lisäksi erikseen sopimalla sisällyttää myös auton käyttö ajokokeessa tai halutut oppimateriaalit yksilölliseen kurssipakettiin.

kaikki alkaa tästä - tervetuloa kurssille!

Valitse autokoulupalvelu ja ilmoittaudu

Me autamme mielellämme sinua valitsemaan yksilöllisiin tarpeisiisi sopivat ajokorttiopinnot, kurssipaketin ja oppimateriaalit, sekä kaikissa opintojen vaiheissa aina ilmoittautumisesta hyväksyttyyn kuljettajantutkintoon asti.

01.

4 teoriatuntia verkko- tai virtuaalitunteina.

02.

4 teoriatuntia verkko- tai virtuaalitunteina + 4 ajotuntia.

03.

Vähintään 13 ajotuntia oikealla autolla ja 1 ajosimulaattorilla.

04.

Vähintään 6 ajotuntia oikealla autolla ja 8 ajosimulaattorilla.

05.

EAS + RTK +oppimateriaalit ja vähintään 3 ajotuntia autolla.

06.

EAS + RTK +oppimateriaalit ja vähintään 1 ajotuntia autolla.

15.

Ajotunteja yksilöllisiin tarpeisiin. B-kurssilla vähintään 10 ajotuntia + RTK.

16.

Ajotunnit ja auton käyttö uusinta ajokokeessa eri syistä johtuen.