kurssiohjeet sisältävät myös sopimus- ja peruutusehdot

Sopimusehdot

Sopimusehdot, jotka oppilas hyväksyy ilmoittautumisvaiheessa.

sopimusehdot sisältävät myös peruutusehdot ja mahdolliset lisäkustannukset

Peruutusehdoista ja mahdollisista lisäkustannuksista

Tilauksen peruutusehto ja sopimuksen muodostuminen

Tehdessään tilauksen helsinginliikennekoulu.fi -nettisivuilla oppilas ja mahdollinen muu maksaja ovat hyväksyneet tilauksen ehdot, kuten maksuvelvollisuuden, peruutuskäytänteet ja sopimusehdot. Sopimussuhteen katsotaan syntyneen Helsingin liikennekoulu Oy:n ja tilaajan sekä maksajan välille tilausvahvistuksesta alkaen. Sopimus on voimassa yhden vuoden ellei pidemmästä voimassaoloajasta sovita erikseen yhdessä.

Kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruutusoikeus ilman kustannuksia:
Peruutusoikeuden rauettua

Peruessaan tilauksen tai keskeyttäessään opinnot oppilas on velvollinen maksamaan hinnaston mukaiset keskeytysmaksun ja veloituksen annetusta opetuksesta. Jos ostetun palvelun kokonaishinta on alle hinnaston mukaisen keskeytysmaksun, keskeytysmaksu on palvelun hinnan suuruinen.

Sopimuksen aikana mahdollisesti muodostuvat lisäkustannukset.

Perumatta jätetty tai liian myöhään peruttu ajotunti

Perumisehdot sairastapauksissa:

HUOM! Mikäli samalle päivälle on käsittely- tai ajokoe, se tulee perua viimeistään edellisenä arkipäivänä autokoulun toimiston aukiolojen puitteissa!
Ajovarma Oy veloittaa 50% myöhään perutun ajo- tai käsittelykokeen hinnasta, eikä uutta koevarausta voi tehdä ennen kuin perumaton maksu on maksettu.

Muut paketteihin kuulumattomat maksut

Kurssipakettien hintoihin eivät sisälly:

Lisäajotuntien ja muiden erillispalveluiden maksut hinnoitellaan voimassa olevan hinnaston mukaan. Autokoulun hinnasto löytyy osoitteesta https://helsinginliikennekoulu.fi/hinnasto.

Mitä on hyvä tietää muista autokoulukuluista?

Kurssipakettien lisäksi autokoulukuluja voi muodostua lisäpalveluista, kuten ajotunneista ja ajoneuvon käytöstä tutkinnoissa.

AJOTUNTIPAKETIT Henkilöauto (B) Mopo (AM120) Moottoripyörä (A1/A2/A)
1 ajotunti (50min)
3 ajotuntia (3x50min)
5 ajotuntia (5x50min)
10 ajotuntia (10x50min)
Kurssin keskeytyessä sopimuksen voimassaoloaikana

Mitä on hyvä tietää ajotuntien peruutusehdoista?

Perumisehdot sairastapauksissa:

Mitä on hyvä tietää muista viranomaiskuluista?

Kurssipakettien lisäksi tulee aina myös viranomaiskuluja, jotka tulee maksaa erikseen Ajovarman ajanvarausvahvistuksessa olevien maksulinkkien kautta ennen ajanvarauksen ajankohtaa.

VIRANOMAISMAKSUT alv 0% T AM120 A1/A2/A B
Ajokorttilupahakemus, sähköinen